Sectormanager Wonen met Zorg

Functieomschrijving

WONEN MET ZORG , WO, MEERJARIGE ERVARING IN DE OUDERENZORG, SALARIS MAX €6.942,30 CAO VVT FWG 70, CONTRACT VOOR ONBEPAALDE TIJD, 32-36 U/PW, LEIDEN

Sluitingsdatum: 21 januari 2022

Wat wil jij?
Wil jij een inspirerend en verbindend voorbeeld zijn binnen een in-en-in Leidse zorgorganisatie? Wil jij eraan bijdragen dat onze medewerkers zich veilig en gesteund voelen en met plezier werkzaam zijn binnen de ouderenzorg en onze organisatie? Wil jij Wonen met zorg van Libertas Leiden laten groeien? Lees dan vooral verder!


Over de functie sectormanager

Wonen met zorg bij Libertas Leiden telt zo’n 200 bewoners die wij verzorgen op vier locaties binnen Leiden. Wij hebben ambitie om deze sector te laten groeien, onder meer door de ontwikkeling van een vijfde locatie in 2023. Als sectormanager beschik je over een heldere en eigentijdse visie op zorg- en dienstverlening in de (ouderen)zorg. Jij bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen het vakgebied en geeft deze, vanuit de ambities van de organisatie, vorm in de uitvoering.


Je stelt, op basis van het organisatiebeleid en de wettelijke kaders, en samen met de teammanagers het beleid en de doelstellingen van de sector vast én je zorgt ervoor dat deze gerealiseerd worden. Als lid van het managementteam van Libertas Leiden lever je een actieve bijdrage aan de totstandkoming van het strategisch beleid van de organisatie en geef je invulling aan het jaarplan. Je bent ondernemend en neemt initiatieven als het gaat om vernieuwing en uitbreiding van dienstverlening. Je rapporteert aan de bestuurder.


Je bent integraal verantwoordelijk voor de sector Wonen met zorg (zorg en bedrijfsvoering) en je wordt daarbij ondersteund door een compacte staf. Je geeft direct leiding aan 4 teammanagers en 1 kwaliteitsmedewerker en indirect aan circa 300 medewerkers.


Je inspireert medewerkers, om verantwoordelijkheid en regie op hun vak te nemen en geeft daarbij zelf het goede voorbeeld. Je geeft mede vorm aan de ontwikkeling naar meer zelfstandigheid in de teams, je bevordert de samenwerking tussen collega’s en stimuleert een cultuur waarin we elkaar aanspreken op wat goed gaat en beter kan.

Functievereisten

Wat wij jou bieden

Wij doen altijd het beste voor onze cliënten, maar we vinden ook dat jij het beste verdient. Daarom investeren wij graag in jou en jouw persoonlijke ontwikkeling. Je kunt rekenen op een werkomgeving in beweging, waar je een zinvolle bijdrage kunt leveren en deel uitmaakt van een gedreven team. Daarnaast bieden wij: 

  • Een uitdagende functie met veel verantwoordelijkheid, waar veel ruimte is voor eigen initiatief en ontwikkeling; 
  • Alle ruimte om jouw functie vorm te geven en bij te dragen aan de vernieuwing van onze organisatie;
  • Een contract voor onbepaalde tijd; 
  • Arbeidsvoorwaarden en salaris conform de CAO VVT FWG 70, maximaal €6.942,30 bij een fulltime dienstverband (=36 uur per week); 
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een pensioenregeling bij Zorg en Welzijn, collectieve zorgverzekering via Zorg en Zekerheid, 237,4 vakantie uren obv een 36-urige werkweek, 8% vakantiegeld, een eindejaarsuitkering van 8,33% en Fiscfree, waarmee je voordelig een nieuwe fiets, computer/ipad of een fitnessabonnement kunt aanschaffen. 


Wat jij meebrengt
Wanneer je interesse hebt in deze functie zegt dat al dat je iemand bent die andere mensen graag helpt. Dat vinden wij belangrijk. We vinden het ook belangrijk dat je in staat bent om mensen met elkaar te verbinden met in achtneming van onze kernwaarden ondernemen, aandacht en plezier. Dat geldt zowel binnen je eigen sector als daarbuiten. En verder: 

  • Heb jij aantoonbaar Academisch werk- en denkniveau; 
  • Heb jij meerdere jaren ervaring als coachend manager in de (ouderen)zorg; 
  • Heb jij kennis van en ervaring met veranderprocessen en leiderschapsontwikkeling; 
  • Heb jij ervaring met bedrijfsvoering en beleidsontwikkeling; 
  • Ben jij empathisch, bevlogen, toegankelijk en enthousiast.


Over Libertas Leiden 
Libertas Leiden is als ouderenzorg- en thuiszorgorganisatie al meer dan 60 jaar actief in Leiden en is een in-en-in Leidse organisatie. Wij bieden cliënten enerzijds Wonen met Zorg en anderzijds zorg aan cliënten die nog thuis (willen blijven) wonen, de Thuiszorg. 
Libertas Leiden is een organisatie met meer dan 600 leuke collega’s, een goed salaris en aandacht voor jou en jouw toekomst. Wij zijn voortdurend in ontwikkeling om ervoor te zorgen dat wij een aantrekkelijk werkgever zijn voor werkzoekenden en aantrekkelijk blijven voor de mensen die al bij ons werken.  

  

Over de sector Wonen met Zorg
Libertas Leiden heeft vier Wonen met Zorg locaties in verschillende woonwijken van Leiden, vertrouwde zorg dichtbij. Hier bieden we onze bewoners een prettige woonomgeving waar zij zoveel mogelijk hun zelfstandigheid behouden. We bieden zorg en begeleiding die hierbij past, zowel op een afdeling somatiek als op een afdeling psychogeriatrie. Voor alle locaties gelden de sleutelwoorden: huiselijkheid en respectvolle zorg in een veilige omgeving.


Spreekt dit je aan en heb je interesse in de functie Sectormanager?
Laat ons dat dan weten! Solliciteer via onderstaande RODE BUTTON en geef aan wat je zo aanspreekt in deze functie en waarom jij denkt dat we jou voor deze functie moeten hebben. 

Bij vragen over de functie
Voor meer informatie over de functie sectormanager kun je contact opnemen met Benjamin Martens, bestuurder bij Libertas Leiden. Hij is mobiel te bereiken op nummer 06-40318676 of per mail .


Bij vragen over de procedure

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Petra Vogels, Recruiter bij Libertas Leiden. Zij is mobiel te bereiken op nummer 06-24201771 of per mail .


Hoe dan verder?

  • Je krijgt binnen 24 uur na je sollicitatie een ontvangstbevestiging en binnen 3 werkdagen nemen wij contact met je op, hetzij via de mail of telefonisch; 
  • Op 24 januari selecteren wij de kandidaten die we uitnodigen voor het sollicitatiegesprek.  
  • Het sollicitatiegesprek bestaat uit twee delen:  
    • Deel een zal gevoerd worden op 27 of 28 januari met Benjamin Martens, bestuurder, Frank Soonieus, manager bedrijfsbureau en een teammanager;   
    • Deel twee zal gevoerd worden op 1 of 2 februari met Gerda Visser, HR-manager, Raphaël van Kraaij, bestuurssecretaris en een teammanager. Een assessment of een casus kan onderdeel uitmaken van de selectie; 
  • Wanneer je deze gesprekken succesvol hebt doorlopen volgt er een gesprek met de Adviescommissie. Dit vindt plaats op 7 februari; 
  • Daarna weten wij heel snel of wij met jou aan de slag willen en laten wij je dat ook snel weten. En als jij dat dan ook wilt dan zijn wij heel erg blij! 
  • Dan volgt er nog een arbeidsvoorwaardengesprek op 9 of 10 februari en dan is het aftellen voor ons, tot de dag dat jij gaat starten! 

Nb: bij aanname moet een VOG (= verklaring omtrent gedrag) overlegd kunnen worden. Deze moet je zelf aanvragen en betalen, maar wordt door ons weer vergoed bij de eerste salarisuitbetaling.