Beleidsmedewerker Kwaliteit

Functieomschrijving

THUISZORG, HBO/WO niveau, SALARIS FWG 55 MAXIMAAL €4.286,78 OBV 36 UUR, CONTRACT VOOR ONBEPAALDE TIJD, 28-32 U/PW, LEIDEN
 

Sluitingsdatum: 3 oktober 2021


Wat wil jij?

Wil jij graag bezig zijn met beleidsontwikkelingen, nieuwe richtlijnen en regelgeving binnen de sector Thuiszorg? Vind jij het leuk om het (kwaliteits)beleid binnen de sector verder te ontwikkelen en word jij enthousiast van het analyseren en aanzetten kwaliteitsverbetering? Lees dan vooral verder!


Over de functie Beleidsmedewerker Kwaliteit

Als Beleidsmedewerker Kwaliteit adviseer en ondersteun je het management over beleidsvraagstukken en draag je zorg voor de ontwikkeling, borging en toetsing van het kwaliteit en veiligheid binnen de organisatie. Bij de start ligt de nadruk op het evalueren van de werkprocessen in de thuiszorg. Je hebt veelvuldig interne contacten met sectormanager, teammanagers en medewerkers, maar ook extern heb je contacten met brancheorganisaties en auditerende instanties.  Het is fijn als je handig bent met systemen of je die snel eigen kan maken.


Zo kan een dag als Beleidsmedewerker Kwaliteit eruit zien
Je begint je dag gezamenlijk met je collega’s op een van onze locaties. Je analyseert de ontwikkelingen binnen de branche, de regio en de gemeente Leiden en vertaalt deze in een operationeel en/of tactisch advies richting de sectormanager. Je voert preventieve controles uit en verwerkt de wijzigingen, zodat ons kwaliteit(systeem) up-to-date is. Even later stap je op je fiets en bezoek je één van onze thuiszorglocaties. Hier heb je overleg met diverse medewerkers. Je gaat na wat er goed gaat, wat er beter kan en of er bijzonderheden zijn. Dan ga je weer door naar een volgende locatie waar een projectteamoverleg om samen verbeteringen in onze zorg te realiseren gepland staat. Natuurlijk draag je jouw kennis over, dat zit in je natuur.  
In de middag, na je lunch, buig je je over de coördinatie en voorbereiding op de uitvoering van ons periodieke  cliëntervaringen onderzoek. Je sluit de dag af door het uitwerken van de notulen van de vergadering eerder die dag en bereid je voor door het lezen van de stukken van de externe werkgroep bijeenkomst waarin jij namens Libertas Leiden participeert. Met een voldaan gevoel ga je naar huis. 

Functievereisten

Wat wij jou bieden

Wij doen altijd het beste voor onze cliënten, maar we vinden ook dat jij het beste verdient.  Daarom investeren wij graag in jou en jouw persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt bij ons alle ruimte om jouw functie vorm te geven en bij te dragen aan de vernieuwing van onze organisatie. Je kunt rekenen op een werkomgeving in beweging, waar je een zinvolle bijdrage kunt leveren en deel uitmaakt van een dynamisch team. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met veel verantwoordelijkheid. Daarnaast bieden wij:

  • Een contract voor onbepaalde tijd;
  • Arbeidsvoorwaarden en salaris conform de CAO VVT FWG 55, maximaal €4.286,78 bij een fulltime dienstverband (=36 uur per week);
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een pensioenregeling bij Zorg en Welzijn, collectieve zorgverzekering via Zorg en Zekerheid, 237,4 vakantie uren obv een 36-urige werkweek, 8% vakantiegeld, een eindejaarsuitkering van 8,33% en Fiscfree, waarmee je voordelig een nieuwe fiets, computer/ipad of een fitnessabonnement kunt aanschaffen;
  • Flexibele werktijden;
  • Individuele scholing- en opleidingsmogelijkheden.


Wat jij meebrengt
 Je kunt omgaan met conflictsituaties waarbij je klantgericht blijft en je kunt snel schakelen tussen verschillende rollen en tussen verschillende niveaus in de organisatie. Tevens zijn jouw analytische vermogen, oplossingsgerichtheid en helikopterview voor ons van groot belang en heb je:

  • Een klantgerichte houding, waarbij je altijd oog houdt op het resultaat;
  • Aantoonbare en relevante ervaring, tenminste op hbo werk- en denkniveau, richting Zorg;
  • Actuele kennis van het werkgebied (thuis)zorg is een pre;  
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • Een innovatieve en proactieve houding ten opzichte van ontwikkelingen in de ouderenzorg.


Over Libertas Leiden

Libertas Leiden is als zorgorganisatie al meer dan 60 jaar actief in Leiden en is een in-en-in Leidse organisatie. Wij bieden cliënten enerzijds Wonen met Zorg aan en anderzijds zorg aan cliënten die nog thuis (willen blijven) wonen, de Thuiszorg.
Libertas Leiden is een organisatie met meer dan 700 leuke collega’s en aandacht voor jou en jouw toekomst. Wij zijn voortdurend in ontwikkeling om ervoor te zorgen dat wij een aantrekkelijk werkgever zijn voor werkzoekenden en aantrekkelijk blijven voor de mensen die al bij ons werken. Daarmee geven we uiting aan de kernwaarden van Libertas: ondernemend, aandacht en plezier.

 

Over de sector Thuiszorg bij Libertas Leiden: vertrouwd en dichtbij!

De Sector Thuiszorg is sterk in ontwikkeling en kent flinke uitdagingen. De cliënt staat bij ons centraal. Dat komt tot uiting in onze maatwerkoplossingen. Zo bepalen wij niets voor onze cliënten, maar houden wij rekening met de manier waarop zij onze zorg willen ontvangen. Daarbij is ‘zo licht mogelijke zorg’ en ‘zo dichtbij mogelijk voor de cliënt’ ons uitgangspunt; we prikkelen onze cliënten om zoveel mogelijk zelf het heft in handen nemen.  In de Thuiszorg werken we met teams door de hele stad. 


Spreekt dit je aan en heb je interesse in de functie Beleidsmedewerker Kwaliteit?
Laat ons dat dan weten! Solliciteer via onderstaande RODE BUTTON en geef aan wat je zo aanspreekt in deze functie en waarom jij denkt dat we jou voor deze functie moeten hebben.

Bij vragen over de functie
Voor meer informatie over de functie Beleidsmedewerker Kwaliteit kun je contact opnemen met Raphaël van Kraaij, bestuurssecretaris bij Libertas Leiden. Hij is mobiel te bereiken op nummer 06-22233601 of per mail


Bij vragen over de procedure

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Petra Vogels, recruiter bij Libertas Leiden. Zij is mobiel te bereiken op nummer 06-24201771 of per mail.


Hoe dan verder?

  • Je krijgt binnen 24 uur na je sollicitatie een ontvangstbevestiging en binnen 3 werkdagen nemen wij contact met je op, hetzij via de mail of telefonisch;
  • Op 5 oktober selecteren wij de kandidaten die we uitnodigen voor het sollicitatiegesprek;
  • Dit gesprek bestaat uit twee delen: 
    • deel een zal gevoerd worden op 11 oktober 2021 met Raphaël van Kraaij, Bestuurssecretaris en Martine Dee, Beleidsmedewerker Kwaliteit en 
    • deel twee met een teammanager en een wijkverpleegkundige. Een assessment of een casus kan onderdeel uitmaken van de selectie;
  • Daarna weten wij heel snel of wij met jou aan de slag willen en laten wij je dat ook snel weten. En als jij dat dan ook wilt dan zijn wij heel erg blij!
  • Dan volgt er nog een arbeidsvoorwaardengesprek en dan is het aftellen voor ons, tot de dag dat jij gaat starten!

Nb: bij aanname moet een VOG (= verklaring omtrent gedrag) overlegd kunnen worden. Deze moet je zelf aanvragen en betalen, maar wordt door ons weer vergoed bij de eerste salarisuitbetaling.


Libertas Leiden streeft ernaar om het hele traject binnen 3 weken na sluitingsdatum afgerond te hebben. Wij kijken enorm uit naar je komst!